Polecają:

11 rad dotyczących projektowania logo

17 lipca 2009 § 0

pen

W poniższym artykule pragnę przedstawić 11 rad, które mogą zaoszczędzić Ci wiele czasu podczas projektowania logo oraz uchronić Cię przed popełnieniem wielu błędów.

1. Logo nie musi przedstawiać tego co robi firma

Logo restauracji nie musi przedstawiać jedzenia, logo gabinetu dentystycznego nie musi zawierać obrazka zęba, a sklep z meblami nie musi zawierać kszt ałtów mebli. Postaraj się i bądź kreatywny a na pewno możesz osiągnąć więcej.

Spójrz na wielkie marki – logo BMW i Mercedesa nie przedstawiają samochodu, Apple nie przedstawia komputera itd.

2. Nie każde logo potrzebuje elementu graficznego

Czasami klient potrzebuje wyłącznie profesjonalnego logotypu (samego napisu), żeby opisać swój biznes. Nie bój się spytać co myśli klient.

3. Proces o dwóch kierunkach

Pamiętaj, że nie zawsze sprawy układają się tak jak się tego spodziewasz. Twój klient może prosić o coś z czym się zupełnie nie zgadzasz. Jeżeli to się zdarzy, postaraj się klientowi dać to czego wymaga, a następnie pokaż mu to co uważasz za udoskonalenie wcześniejszego projektu i wytłumacz dlaczego. Klient będzie mniej oporny, jeżeli już zobaczy to o co początkowo prosił.

4. Picasso gdzieś zaczynał

Nie musisz być artystą, żeby odnieść korzyści ze szkicowania. Pomysły przepływają o wiele szybciej pomiędzy piórem i papierem, niż pomiędzy myszką a monitorem.

5. Obiecywanie a dostarczenie logo

Jeżeli nie jesteś pewien jak długo zajmię Ci się uporanie z zadaniem, oszacuj datę ukończenia później niż zwykle. Projektowanie jest jak praca nad budowlą – składasz mnóstwo małych elementów razem, aby utworzyć wspaniałą całość, a sprawy, które mogą utrudnić zadanie mogą pojawić się w każdej chwili.

6. Pozostaw trendy dla branży mody

Trendy przychodzą i odchodzą. Jeżeli mówisz o zmianie pary jeansów albo zakupie nowej sukienki, to wszystko w porządku. Jednak jeżeli wchodzi w grę identyfikacja firmy, kluczem jest długowieczność.

Nie podążaj za grupą.

Wyróżniaj się.

7. Zaczynaj pracować w czarnym kolorze

Pozostawiając kolory na koniec procesu tworzenia logo skupisz się na pomyśle. Żaden gradient ani kolor nie uratuje słabego projektu.

8.  Odpowiednio projektuj

Projektujesz dla prawnika? Pozbądź się wesołego podejścia. Projektujesz dla programu dziecięcego? Nie przesadzaj z powagą. I tak dalej.

9. Proste logo wspomaga rozpoznawalność

Utrzymując projekt według zasad prostoty pozwala na większą elastyczność w skalowaniu. Logo powinno być dobrze widoczne nawet jeżeli jest bardzo małych rozmiarów, np. faviconka. Spójrz na logo ogromnych firm takich jak Apple, Audi, Samsung, BBC itd. Ich logo są proste i łatwe do rozpoznania dzięki tej prostoście.

10. Jedna myśl, która się pamięta

To wszystko. Pozostaw swojego klienta wyłącznie z jedną myślą, którą się pamięta o projekcie. Wszystkie logo o silnym przekazie mają jedną cechę, która pomaga im się wyróżniać .

11. Pokaż tylko swoje najlepsze projekty

Przedstaw klientowi tylko swoje najlepsze projekty. To Ty jesteś projektantem i to Ty powinieneś wiedzieć co jest najlepszym rozwiązaniem – za to w końcu płaci Ci klient.

A czy Ty masz jakieś rady lub wskazówki dla projektantów logo?

Wszystkie rady zostały zaczerpnięte z artykułu Ten logo design tips from the field Davida Aireya z blogu logodesignblog, do którego lektury serdecznie zapraszam.

Tagged: , , ,

§ Napisz komentarz

Co to za artykuł?

Obecnie czytasz 11 rad dotyczących projektowania logo w Lime Factory.