Polecają:

21 pytań, które należy zadać klientowi przed zaprojektowaniem logo

28 maja 2009 § 2

questions.jpg
Podczas pierwszej rozmowy z klientem, możemy uzyskać wiele informacji na temat wymagań, które musi spełniać logo. Oczywiście sam proces tworzenia pozostaje po naszej stronie, ale niektóre z pytań, które możemy zadać klientowi mogą sprawić, że szybciej i sprawniej dojdziemy do oczekiwanego efektu.

Oto kilkanaście pytań i zagadnień, które mogą usprawnić Twój proces tworzenia logo

1. Nazwa firmy, krótki opis działalności oraz historia.
2. Jaki jest termin wykonania projektu?
3. Czy termin jest elastyczny?
4. Jaki jest adres obecnej strony internetowej?
5. W jaki sposób różnicie się od konkurencji? (produkty, lata w biznesie, obsługa klienta, itd.)
6. Prosiłbym o podanie pełnej nazwy, którą chcieliby Państwo widzieć w swoim logo.
7. Jak jest slogan Państwa firmy i czy ma się znajdować w logo?
8. Czy są jakieś określone zdjęcia lub ikony, które pragną Państwo posiadać lub nie posiadać w swoim logo?
9. Czy skłaniają się Państwo ku jakimś kolorom lub czy już są jakieś określone kolory w użyciu w starym logo, które pragną Państwo ponownie użyć?
10. Jakie zalety pragną Państwo, żeby logo odzwierciedlało?
11. Jaka jest główne przesłanie, które pragną Państwo przekazać swoim klientom i odbiorcom?
12. Gdzie będzie używane logo? (druk, strona internetowa, itp.)
13. Kto jest Państwa głównym konkurentem? Proszę również o podanie adresów ich stron internetowych.
14. Co Państwo myślą o ich logo? Jak ma się różnić Państwa logo od konkurencji?
15. Czy podobają się Państu jakieś logo i dlaczego? Proszę o dostarczenie obrazków z takimi logo.
16. Jaki posiadają Państwo budżet na logo?
17. Czy wymagają Państwo zaprojektowania wizytówek, papieru firmowego itp? I czy chcą Państwo żeby było to włączone do zamówienia?
18. Jaki posiadają Państwo budżet na projektowanie pełnej paczki (logo, wizytówki, papier firmowy itp.)
19. Kto jest Państwa głównym odbiorcą? Szczegółowo
20. Jeżeli klient miał opisać Państwa firmę w dwóch zdaniach, to jakie chcialiby Państwo, żeby one były?
21. Jakie jest najważniejsze zastosowanie Państwa logo? (wizytówki, koszulki, strona internetowa)

Magiczna liczba 21. Mam nadzieję, że pozwoli to Wam lepiej zrozumieć klienta, a także zaangażuje go w sam proces tworzenia logo. Pamiętajm y, że im więcej informacji uda nam się zgromadzić tym lepiej przebiegać będzie nasz proces produkcyjny oraz współpraca z klientem.

A czy są jakieś pytania, które Ty zadajesz swojemu klientowi? Podziel się uwagami i napisz komentarz.

Tagged: ,

§ 2 komentarzy do “21 pytań, które należy zadać klientowi przed zaprojektowaniem logo”

  • elgo pisze:

    To prawie jak 21 postulatów robotników za czasów Solidarności?!
    Ważne pytania, ale najważniejsze są oczywiście odpowiedzi, bo jak brzmią one „nie wiem” to klapa!!1

  • Igor Napierała pisze:

    Wszyscy mają jakieś swoje oczko;) No niestety odpowiedzi „nie wiem” mogą spowodować, że proces tworzenia logo może się strasznie wydłużyć i dojście do porozumienia może mieć długą drogę :/

Co to za artykuł?

Obecnie czytasz 21 pytań, które należy zadać klientowi przed zaprojektowaniem logo w Lime Factory.