Polecają:

Mój proces produkcyjny logo dla SportLogoDay.com

03 lipca 2009 § 0

logosld

W tym artykule przedstawie Wam w jaki sposób zaprojekotwałem logo dla galerii sportowych logo – SportLogoDay.com


Sama idea stworzenia strony SportLogoDay.com winikła z braku miejsca w sieci, gdzie można byłoby obejrzeć sportowe emblematy z całego świata. Oczywiście istnieje strona Chrisa Creamera, lecz działalność w niej trochę przygasła i niestety skupiała się wyłącznie na zespołach zza oceanu.


Przed rozpoczęciem projektowania warto sobie odpowiedzieć jakie zadanie pełni ta strona. Jest galerią sportowych logo z całego świata. Niezależnie od tego czy jest to koszykówka, piłka nożna, tenis – każda dyscyplina sportu, która posiada logo z czasem znajdzie się w tej galerii. Każdego dnia dodawane jest jedno logo, które można oceniać i komentować. Strona istnieje już od jakiegoś czasu ale nie posiadała znaku rozpoznawczego. Należało to zmienić.

Mapa myśli i burza mózgów

mapa

Na początku procesu projektowania po zebraniu wszystkich niezbędnych informacji na temat strony, dla której tworzyłem logo usiadłem nad kartką papieru i otwarłem swój umysł na pomysły. Po godzinie intensywnego spisywania słów, które kojarzyły mi ze sposobem działania tej strony byłem gotowy przejść do następnego etapu.

Szkicowanie

Kolejnym etapem było zobrazowanie słów z mapy myśli. Naostrzony ołówek i kilka arkuszy papieru to wszystko co mi wys tarczyło, żeby zwiększyć swoją kreatywność. Pamiętaj, że w trakcie szkicowania nie ma złych pomysłów. Należy rysować wszystko co przychodzi do głowy w danym temacie.

Szkiców było o wiele więcej, ale ze względów estetycznych;) nie pokazuje ich wszystkich.

szkicesld

Dzięki szkicowaniu, przeniosłem moje pomysły na kolejny etap gdzie udało mi się utworzyć logo, którego potrzebowałem.

Koncepcja

Następnie zeskanowane szkice przeniosłem za pomocą programu Inkscape na grafikę wektorową. W logo można odczytać trzy litery S (całe logo), L (małe „l” przechodzące przez środek) oraz D (małe „d” na dole logo). Odpowiadają one literom składającym się na pełną nazwę strony Sport Logo Day.

Litery ułożone są w taki sposób aby tworzyły linie, które można zobaczyć np. na piłce tenisowej. Okrągły kształt logo wybrany jest z dwóch powodów:

1) ma kojarzyć się z piłką, która wykorzystywana jest do gry w większości dyscyplin sportowych, skąd pochodzą emblematy do galerii,

2) słowo „Day” wskazuję na dzień, a z dniem kojarzy się Słonce, które również jest okrągłe.

Kolor pomarańczowy według psychologii kolorów to bardzo energetyczny kolor. Wzbudza kreatywność i kojarzony jest ze wschodem Słońca, który odpowiada naszej koncepcji.


No i w taki sposób powstało logo, które możemy oglądać na SportLogoDay.com – zapraszam do przeczytania artykułu o schemacie procesu produkcyjnego logo oraz zapoznanie się z informacjamia jak zwiększyć swoją kreatywność.

Tagged: ,

§ Napisz komentarz

Co to za artykuł?

Obecnie czytasz Mój proces produkcyjny logo dla SportLogoDay.com w Lime Factory.