Polecają:

Proces produkcji logo najlepszych projektantów

24 czerwca 2009 § 1

shh
Proces produkcji logo to bardzo ważny temat. W wielu studiach graficznych nie jest on ujawniany przez co klient nie zawsze wie za co płaci. Tworzenie logo traktowne jest jako tajemnica zawodowa. Pozwolę sobie na przełamanie tabu i przedstawie w jaki sposób powstaje profesjonalne logo. W poniższym artykule przedstawie w punktach proces produkcji logo, którego sam używam w swojej pracy. Jeżeli chcesz skorzystać z moich usług, skontaktuj się ze mną.

W podobny sposób pracują najlepsi twórcy logo co można przeczytać w książce: The Secret Life of Logos: Behind the Design of 80 Great Logos.

1. Podstawowe informacje

Pierwszą i najistotniejszą sprawą jest uzyskanie odpowiedzi na 21 pytań, które należy zadać klientowi przed rozpoczęciem pracy nad logo. Te informacje są bardzo istotne, bowiem to one będą one odgrywały znaczącą rolę w trakcie tworzenia znaku towarowego. Po otrzymaniu wyczerpujących odpowiedzi na pytania dotyczące działalności Twojego klienta możesz przejść do drugiego etapu, którym jest badanie rynku.

2. Badanie rynku

Podczas badania rynku skupiasz się na historii firmy, której świadczysz usługi. Przeglądasz i oceniasz logo oraz działalność konkurencji. Pozwala to na zrozumienie różnic między przedsiębiorstwami, a co za tym idzie znalezieniu cech, które mogą wyróżniać daną firmę od drugiej. Zasięg rozpoznania, które przeprowadzimy jest zależny od budżetu, który jest przeznaczony na nowe logo.

3. Szukanie inspiracji

Szukanie inspiracji to trzeci krok, który należy podjąć w trakcie produkcji logo. Dzięki niemu przyglądamy się stylom logo oraz ich skuteczności w danej branży. Przeglądając m.in. galerie logo w internecie zyskujemy ogromną dawkę inspiracji. Docierając do logo firm, które działają w tej samej branży jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć daną gałąź przemysłu, co pozwoli na uzyskanie lepszych wyników w kolejnych etapach.

4. Mapy Myśli

Kolejnym etapem procesu produkcyjnego logo jest rozpisanie najważniejszych zdań, fraz oraz słów związanych z firmą naszego klienta. Stworzenie Map Myśli znacznie zwiększa efektywność tej części procesu. Głównym celem tej części jest podniesienie swojej kreatywności. Możesz też przeczytać artykuł o sposobach jak stać się bardziej kreatywnym.

5. Szkice

W tym momencie chwytamy za ołówek i kartkę. Szkicuj, szkicuj i jeszcze raz szkicuj! Pamiętaj, żeby nie siadać od razu przed komputerem. Takie zachowanie znacznie ogranicza nasze pole manewru. Zeszyt oraz ołówek powinieneś mieć zawsze przy sobie. Jeżeli pragniesz rysować na kartkach specjalnie zaprojektowanych do szkicowania, to można je sobie samemu zaprojektować a następnie wydrukować. Nie lekceważ tego etapu i postaraj się wykorzystać wszystkie informacje, które uzyskałeś we wcześniejszych etapach procesu produkcji logo.

6. Logo na monitorze

I kolejny raz siadamy przed monitorem naszego komputera. Po stworzeniu odpowiedniej ilości szkiców czas przerzucić je na ekran. Należy zeskanować nasze najlepsze szkice i przerobić je na grafikę wektorową. Nie należy korzystać z takich programów jak Adobe Photoshop czy Gimp (są to programy do grafiki rastrowej). Zależy nam na wektorach, ponieważ tylko one nie tracą jakości przy różnych skalach. Takie programy jak Adobe Illustrator czy Inkscape są idealnymi programami do tego rodzaju grafiki.

7. Refleksja

Pozwól rozwinąć skrzydła swoim pomysłom. Odpocznij przez jakiś czas. Zresetuj swój umysł. Może to trwać od kilku godzin do 1 dnia. Dzięki tej przerwie Twój umysł podejdzie do projektu od nowej świeżej strony. Niektóre z pomysłów nabiorą zupełnie nowego światła przez co proces stanie się bardziej twórczy.

8. Sposób współpracy z klientem

Kolejny etap procesu jest głównie uzależniony od rodzaju klienta, z którym pracujesz. Z jednej strony, możesz pełnić formę wykonawcy, gdzie Twój klient daje Ci konkretne informacje co do projektu i jego oczekiwań. W drugim przypadku rozwijasz swoje pomysły i dajesz rozwiązania, które następnie przedstawiasz klientowi. Drugi sposób daje więcej swobody twórcy logo. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie równowagi między tymi dwoma postawami, co staram się zawsze osiągnąć podczas mojej pracy.

9. Przedstawienie prac

Jednym z ostatnich etapów jest przedstawienie najlepszych prac naszemu klientowi. Istotne jest aby przekazać do wglądu wyłącznie najlepsze projekty. Nikt nie będzie chciał oglądać Twoich szkiców i Map Myśli – ważny jest rezultat tych etapów. A rezulatatem będzie zaprojektowanie skutecznego i profesjonalnego logo.

10. Radość

Nic nie sprawia większej radości niż usatysfakcjonowany klient. Ostatnim etapem procesu produkcyjnego logo jest odpoczynek po pracy, świętowanie sukcesu lub zabranie się do następnego projektu, czyli wracamy do początku artykułu;)

Tagged: , ,

§ Jeden komentarz do “Proces produkcji logo najlepszych projektantów”

Co to za artykuł?

Obecnie czytasz Proces produkcji logo najlepszych projektantów w Lime Factory.