Polecają:

Psychologia kolorów – czyli jak wybrać dobry kolor do danej branży

06 maja 2009 § 1

color.jpg

W tym artykule opisuję kilka głównych kolorów (żółty, pomarańczowy, czerwony, niebieski, zielony, fioletowy, czarny, biały) oraz emocje, które nieświadomie wywołują w naszym mózgu.

Kolory to jeden z najważniejszych elementów profesjonalnego logo. Każdego dnia musimy oglądać ich miliony. Niektóre z nich są brzydkie, a niektóre potrafią zwrócić naszą uwagę i zapaść w naszej pamięci. Z tego powodu należy ostrożnie wybierać odpowiedni kolor do naszych prac.


Myślę, że po przeczytaniu tego artykułu spojrzysz zupełnie inaczej na logo, które Cię otaczają.

_____________________________________________________________________________________________

Żółty

Pierwszym kolorem, o którym chciałbym wspomnieć jest żółty. Związany jest ze szczęściem oraz energią. Jeżeli pragniesz zwrócić kogoś uwagę na daną rzecz, z tego też powodu używamy tego koloru do znaków ostrzegawczych. (zdjęcie linii policyjnej lub uwaga stopień)

Należy również pamiętać, że zbyt duża dawka żółtego nie jest dobrym pomysłem. Jest on bowiem jednym z najbardziej męczących kolorów dla oczu. Dla przykładu niektóre restaurację malują swoje ściany na żółto, i dlaczego? Nikt nie wytrzyma za długo w żółtym pomieszczeniu, dlatego po pewnym czasie wyjdziemy i zrobimy miejsce dla nowych klientów. Zwróć uwagę na restaurację w Twoim mieście czy czasami nie stosują tej psychologi kolorów.

_____________________________________________________________________________________________

Pomarańczowy

Jest to bardzo energetyczny kolor. Reprezentuję szczęście i jest symbolem wschodu Słońca, entuzjazmu i kreatywności. Pomarańczowy jest idealnym kolorem do promocji jedzenie ponieważ stymuluję metabolizm oraz apetyt.

_____________________________________________________________________________________________

Czerwony

Czerwony kolor wiążemy z emocjami i jest to bardzo silny i dramatyczny kolor. Stymuluję adrenalinę (byka zdjęcie), ciśnienie krwi i ludzki metabolizm. To są główne powody dla których używany jest przy promocji jedzenia i restauracji. Jest to także kolor miłości oraz ciepła.

Łatwo wpada w oko i jeżeli chcemy skupić kogoś uwagę na czymś, zróbmy to czerwone. Należy jednak pamiętać, że gdy jest on nadużyty może bardzo szybko stać się irytujący.

_____________________________________________________________________________________________

Zielony

Oto kolor natury. Wiążemy z nim świeżość, nadzieję i wzrost. Z drugiej strony czy pamiętasz film Matrix? Zielony kolor na czarnym tle wiązany jest z technologią. Jednak najistotniejszą rzeczą jest, że ten kolor pomoże Ci się zrelaksować. Spędzanie czasu w zielonym pomieszczeniu na prawdę może Cie wyciszyć i pozwolić się odprężyć.

_____________________________________________________________________________________________

Niebieski

Niebieski symbolizuję otwarcie, inteligencję, wiarę i wieczność, Ten kolor redukuję apetyt, ze względu na małą ilość pokarmów o tej barwie. Daje on również wrażenie stabilności i jasności wyboru. Stwierdzono, że ludzie pracujący w niebieskich pokojach są bardziej produktywni.

Pamiętajmy, że jego nadużycie może powodować depresję.

_____________________________________________________________________________________________

Fioletowy

To królewski kolor symbolizujący siłę i moc. Odzwierciedla on bogactwo i ekstrawagancję. Jest to mieszanka siły koloru czerwonego i spokoju koloru niebieskiego

_____________________________________________________________________________________________

Biały

Jest to najczystszy z kolorów. Reprezentuje on niewinność, czystość, perfekcję i jasność. Jest ro również najbardziej neutralny z kolorów – biała flaga.

Biały kolor także przestawia zimno i sterylność. Zbyt duża ilość białego może powodować poczucie pustki.

_____________________________________________________________________________________________

Czarny

Jest to kolor elegancji i siły. Przedstawia on autorytet i siłę.

Należy jednak pamiętać że może być również wiązany ze złem oraz zagrożeniem.

Tagged: , ,

§ Jeden komentarz do “Psychologia kolorów – czyli jak wybrać dobry kolor do danej branży”

Co to za artykuł?

Obecnie czytasz Psychologia kolorów – czyli jak wybrać dobry kolor do danej branży w Lime Factory.